divendres, 23 de febrer del 2018

Assaig sobre la ceguesa, José Saramago



Hola!
Durant aquest any que no he publicat res he llegit força, és una cosa que m'encanta.
Aquest llibre que us vull comentar avui me'l vaig llegir fa relativament poc "Assaig sobre la ceguesa" de José Saramago, bé, en castellà perquè a mi m'és igual llegir en català o en castellà.

En aquest llibre l'autor fa una sèrie de reflexions sobre com seria un món governat per la ceguesa, un món sense uns líders concrets, i sobretot fa una introspecció cap als sentiments i actes de les persones quan estan en situacions límit.

La narració com sempre està escrita tota seguida, sense signes de puntuació ja que l'autor diu que mentre un llegeix no li fan falta, ja llegeix amb l'entonació que pertoca cada part del llibre.

La veritat és que això és una cosa que no m'hi havia fixat mai, però realment és així, en aquest cas no es troben a faltar. La lectura és fluïda i en cap moment et queden dubtes sobre el contingut.

Si li he de posar una pega és el final. No m'ha agradat gens. Després de totes les reflexions i aventures trobo el final molt obert i poc treballat. No ho sé, és la meva opinió.



Resultat d'imatges de assaig sobre la ceguesa




Hola!
Durante este año que no he publicado nada he leído bastante, es una cosa que me encanta. 
Este libro que os quiero comentar hoy me lo leí hace relativamente poco "Ensayo sobre la ceguera" de José Saramago.

En este libro el autor hace una serie de reflexiones sobre cómo seria un mundo gobernado por la ceguera, un mundo sin unos líderes claros, y sobretodo, hace una introspección hacia los sentimentos y los actos de las personas en situaciones límite.

La narración como siempre esta escrita toda seguida, sin signos de puntuación ya que el autor dice que mientras uno lee no hacen falta, ya que lee con la entonación que toca en cada parte del libro.

La verdad es que esto es una cosa en que no me había fijado nunca, pero realmente es así, en este caso no se echan en falta. La lectura es fluida y en ningún momento te quedan dudas sobre el contenido.

Si le tengo que poner una pega es el final. No me ha gustado nada. Después de todas las refexiones y aventuras encuentro el final muy abierto y poco trabajado. No sé, es mi opinión.


Fins una altra!!

1 comentari:

  1. Sempre va bé tenir recomanacions de llibres per llegir. En prenc bona nota! Una abraçada

    ResponElimina